Jak jsem prodával dům k rekonstrukci

V září 2017 na mě majitelé dostali doporučení, jako na realitního odborníka. Již přes půl roku prodávali dům s jinou makléřkou, ale výsledkem byla stále neprodaná nemovitost.

Po několika schůzkách jsme se dohodli, že potřebují novou krev, která prodej znovu oživí. Z mého nadšení a zápalu pro práci nabyli dojmu, že právě já budu ten pravý. Na schůzce jsme hovořili nejen o klasické propagaci, ale hlavně:

 

  • o tom, jak díky profesionálním fotografiím zvyšuji návštěvnost;
  • jak pomocí videa až 8x zvedám sledovanost;
  • proč využívám sociální sítě a jak z nich těžím další zájemce;
  • jak oslovuji více lidí pomocí lokálního marketingu.

V únoru 2018 jsme začali s prodejem. Ze startu jsme měli spousty poptávek hlavně ze stran místních obyvatel. Jejich cenová představa se však pohybovala na polovičních číslech.
Nemovitostí prošlo přes 11 vážných zájemců, kteří byli hlavně stavebního zaměření. Chtěli nemovitost zrekonstruovat a se ziskem prodat. Pachuť snahy stlačit cenu o stovky tisíc, šla cítit na každém kroku. Dobrá polovina z nich se na dům chodila opakovaně dívat a okatě kritizovala, co se dalo. Klasika…
Bylo vidět, že bude trvat delší dobu, než za daných podmínek najdeme vážného kandidáta. Po čase přišli majitelé s návrhem, že pokud neseženu do konce června zájemce, přestaneme prodávat. Pro mě obrovský šok. Měsíce dobře odvedené práce, která přijde v niveč. Plán B měl však své opodstatnění. Pan majitel, šikovný na ruce, začne dům pomalu spravovat, a v určité fázi prodej rozjedeme znovu.
Nastal poslední prohlídkový den… a nic. A tak jsme dům stáhli z prodeje. Nicméně z poslední prohlídky jsem cítil jiskřičky naděje.

Vyjednávání:

Abych zájemce podnítil k rychlejšímu rozhodnutí, musel jsem něco vymyslet. O plánovaném stažení z prodeje věděli. Zaujal jsem tedy postoj, že vlastně dům prodat až tak nepotřebujeme, a opravíme si ho sami. De facto aplikujeme jejich vizi v naší režii. „Odepřít“ jim to, o čem uvažovali, znamenalo, že o to více po tom začali prahnout.
Psychologická hra nebrala konce. Měsíc jsme kolem sebe našlapovali po špičkách. Křehký vztah mohlo cokoliv zničit. Desítky telefonátů, emailů, doplňujících dohod a slibů, které jsme museli dodržet.
Povedlo se a s posledními zájemci. Pro majitelé to byl konec splácení hypotéky a znovu nabytou finanční svobodu.

Fakta:

září 2017 – první kontakt s majiteli
únor 2018 – aktivace zakázky
červen 2018 – rezervace domu
srpen 2018 – podpis kupních smluv
září 2018 – předání
zájemců: 11

Sledovanost videa:

Youtube 31
Linkedin 191
Facebook 61
párování: 41 (přímé oslovení poptávajících klientů z databáze RE/MAXu)
celkové zhlédnutí na webech: 16 tisíc