Co si ohlídat během předání nemovitosti (19. díl)

Sdílejte video:

Dům můžete předat v několika fázích:

  • při podpisu kupní smlouvy
  • při podání návrhu na vklad
  • po přepisu na nového vlastníka
  • kdykoliv jindy, pokud se všichni dohodnete

Pokud se bavíme o bezpečnosti, doporučuji vždy až po samotném přepisu na nového vlastníka. Máte jistotu, že všechno proběhlo v pořádku a nebude docházet k žádnému prodlužování.

Při samotném aktu je dobré mít předávací protokol, ve kterém zaznamenáte veškeré stavy měřičů, předaný nábytek, veškeré vybavení, tak i případné nejasnosti či vady. Pokud se vám něco nezdá nebo se jedná o závadu, pečlivě ji do protokolu zaneste. Popište ji do nejmenších podrobností, aby posléze nedošlo k případným rozporům. Protokol si nechte vždy podepsat.

Přepis energií

Vyhotovte si všechny potřebné formuláře pro přepis plynu, elektřiny, vody i internetu. Buď můžete využít plné moci, nebo se můžete společně na přepisu podílet. V dnešní době by většinu služeb mělo jít přepsat elektronicky.

Daňové přiznání

V momentě, kdy vás katastrální úřad přepíše jako vlastníka, máte 3 měsíce od začátku následujícího měsíce na vyhotovení a zaplacení daně z nabytí nemovitých věcí. Jedná se o 4 % z kupní či odhadní ceny.

Využít můžete znalce, který vám posudek pro finanční úřad udělá. V některých případech (hlavně u bytů) jde využít i tzv. směrné hodnoty. Tu si dle pokynů finančního úřadu můžete sami vygenerovat na jejich webových stránkách. Je to zdarma, a pokud má z minulosti úřad vlastní data ke srovnání, nemusí po vás chtít klasický placený posudek.

Potřebujete poradit?

Máte jakýkoliv dotaz? Ozvěte se mi, rádi vám sdělím veškeré informace týkající se realitního světa…

Realitní praxe od roku

2009

Držitel mezinárodního ocenění

Jsem na sociálních sítích.
Sledujte mě...